"Psyche i Eros"

Choć książka zaczęła się wolna i nie bardzo mnie przekonywała przez pierwsze rozdziały, później bardzo przypadła mi do gustu i naprawdę zaangażowałam się w losy Psyche i Erosa🥺

Na początku nie do końca odpowiadał mi język jakim jest napisana ta książka oraz ciągle przeskoki z boskiej perspektywy Erosa na historię Psyche. Zdecydowanie widać było, że żyją w dwóch różnych światach, przez co czułam się trochę jakbym czytałam dwie książki na raz; mit o Bogu Erosie, a co drugi rozdział bardziej historyczną historię krolewny Myken. Jednak gdy w końcu ich wątki się splotły wszystko zaczęło dziać się w szybszym tempie, te dwa różne światy połączyły się, a sama historia stała się dużo bardziej intrygująca i czytał się ją z ciekawością.

Przyznam się, że chociaż bardzo lubię mitologię, nie znałam wcześniej tej historii, więc nie mam porównania poza tym w przypisach od autorki na końcu książki, ale bardzo podobała mi się ta historia. Podoba mi się jak przeplatają się tu życia ludzi ze światem bogów, magia z historycznymi wydarzeniami. W dodatku pojawiły się tu znane z innych nitów postacie takiejak choćby Achilles, Odyseusz, Klitajmestra, co tworzyło ciekawe i bardziej rzeczywiste tło dla historii. 

Sama relacja Psyche i Erosa oraz czekające ich wyzwania były świetnie napisane. 

Eros, bóg pożądania, nigdy sam nie zaznał miłości. Ale i na niego przyszła kolej, gdy przypadkiem skaleczyła go obarczona klątwą strzała. Od tego momentu związały się losy jego i Psyche.

Psyche to kolejna silna bohaterka, dzięki czemu z przyjemnością czyta się o jej dziejach. Choć jest królewną, jej życiu towarzyszy przepowiednia i od młodości uczyła się jak być herosem. Nie straszne jej potwory; czeka na swoją chwilę chwały. 

Jeśli lubicie mitologię, myślę, że warto zapoznać się z tą historią ❤️ Cudownie przeplata świat ludzi i bogów, i mimo trudniejszego początku w środku znajduje się piękna i pełną wyzwań opowieść o miłości.

Komentarze